Sigma a dezvoltat o gama larga de servicii pentru dezvoltarea comunitatii:

  • Evaluare psihologica
  • Psihoterapie
  • Consiliere psihologica
  • Educatie si training
  • Cercetare
  • Grupuri de suport
  • Centru de informare, consiliere, mediere si cercetare pe piata muncii
  • Consultanta scriere si implementare proiecte

SERVICII PSIHOLOGICE

Serviciile de intervenție psihologică în cadrul SIGMA DEVELOPMENT CENTER sunt următoarele:

Evaluare clinică psihologică și psihodiagnostic

  • evaluare subiectiv-emoţională;
  • evaluare cognitivă;
  • evaluare comportamentală;
  • evaluare bio-fiziologică
  • evaluarea simplă a personalităţii şi a mecanismelor de coping/adaptare/defensive;
  • evaluarea psihologică asociată activităţilor cu cupluri sau familii (sau altor grupuri);
  • evaluarea contextului familial, profesional, social, economic, cultural în care se manifestă problemele psihologice;
  • evaluarea dezvoltării psihologice.
  • evaluare și selecție de personal:
    • Instrumente de descriere şi modificare ale cerinţelor psihologice ale postului de muncă;
    • Teste de evaluare a abilităţilor cognitive;
    • Inventare de personalitate;
    • Chestionare de evaluare a intereselor profesionale;
    • Instrumente de potrivire post-persoană;
    • Instrumente de ierarhizare persoană-persoană pentru un anumit post.

Psihoterapie

Sigma Development Center iti ofera servicii de psihoterapie cu scopul:

  • de optimizare, dezvoltare si autocunoastere (ex. coaching);
  • pentru solutionarea problemelor psihologice, psihopatologice si cu situatii de risc ( depresie, anxietate, tulburare bipolara, tulburari de comportament alimentar, etc)
  • de mentinere a sanatatii (educatia pentru sanatate, preventia primara etc.) si confruntarea cu conditia de boala si impas existential ( tratament, preventie secundara, tertiara, recuperare etc.);
  • de a optimiza relatiile de cuplu, familie, grup, organizatii si colectivitati.

Consiliere psihologica

  1. Consiliere organizaționala/consiliere în mediul organizațional
  2. Consiliere vocațională/consiliere a carierei sau orientării profesionale
  3. Consiliere suportivă, de exemplu în cazul bolnavilor terminali
  4. Consiliere pastorală
  5. Consiliere premaritală
  6. Consiliere școlară
  7. Consiliere in cariera
  8. Educaţie pentru sănătate, promovarea sănătăţii şi a unui stil de viaţă sănătos (ex. prin prevenţie primară şi secundară), prevenirea îmbolnăvirilor (ex. prin modificarea stilului de viaţă);
  9. Optimizare și dezvoltare personală, coaching, autocunoaștere
  10. Elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluare programelor de promovare a sănătăţii şi de prevenire a îmbolnăvirilor la nivel individual, de grup, comunitar şi/sau guvernamental;

EDUCATIE SI TRAINING

Organizarea de cursuri si workshop-uri de dezvoltare personala,care sa sustina progresul personal si profesional al persoanelor participante.

Cursuri acreditate ANC

La finalul cursului se obtine Certificatul de Absolvire, certificat recunoscut de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

  1. GRAFICIAN CALCULATOR STUDII MEDII – COD COR 216612, 144 ore

    Graficianul calculator se ocupă cu realizarea machetelor grafice, executarea şi adaptarea desenelor vectoriale, scanarea și prelucrarea imaginilor, montajul machetelor grafice, verificarea produselor finale.

  2. DESIGNER PAGINI WEB STUDII MEDII – COD COR 216613, 144 ore

    Designerul de pagini web (studii medii) se ocupă cu analizarea scopului paginii web, proiectarea structurii sit-ului, crearea şi / sau procesarea conţinutului textual, grafic și multimedia, elaborarea de prototipuri, realizarea, testarea, publicarea şi întreţinerea sit-ului.

  3. LUCRATOR IN COMERT – COD COR 5220.1.1, 360 ore

    Lucrătorul in comerţ se ocupă cu organizarea cadrului general de deschidere şi închidere a activităţii magazinului, efectuarea vânzării, încasarea contravalorii mărfii, prezentarea produselor, serviciilor aferente vânzării, promovarea magazinului, menţinerea stocurilor şi necesarului de monetar de rezervă, verificarea stocurilor, vânzările, întocmirea documentelor specifice, precum şi raportarea activităţii.

  4. TEHNICIAN MASOR – COD COR 3226.3.1, 1080 ore

    Ocupaţia se aplicã maseurului şi presupune o sferã largã de competenţe pentru desfãşurarea activitãţii şi anume asigurarea condiţiilor igienico-sanitare în cabinetul de masaj şi personale, autopregãtirea în vederea efectuãrii masajelor, efectuarea activitãţilor necesare pregãtirii pacienţilor şi aplicarea masajului somatic.

  5. COMUNICARE IN LIMBA ENGLEZA: Initiere – 40 ore

    Temele cuprinse in cadrul cursului:
    – notiuni gramaticale de baza,
    – vocabular pentru conversatii uzuale,
    – formule specifice limbii engleze,
    – conversatii uzuale.

  6. COMPETENTE ANTREPRENORIALE: Initiere – 40 ore

    Temele cuprinse în cadrul cursului:
    – Întocmirea planului de afacere
    – Analiza mediului în care vă veți desfășura afacerea
    – Găsirea celor mai bune surse de finanțare pentru afacerea planificată
    – Stabilirea strategiei de marketing, comunicare şi vânzări
    – Crearea eficientă a unei echipe performante
    – Tehnici de conducere, motivare şi negociere

Dezvoltare personală

  1. DEZVOLTAREA INTELIGENTEI EMOȚIONALE (4 module)

Constientizarea

  • Determinarea punctelor forte si a limitarilor
  • Constientizarea emotiilor si a efectelor acestora asupra comportamentului, precum si de impactul acestora asupra celorlalti.
  • Analiza comportamentului dinr-o perspectiva introspectiva.

Managementul Emotiilor

  • Obtinerea abilitatilor de a face fata in mod eficient stresului si frustrarii.
  • Sa fii flexibil si sa doresti sa te adaptezi la schimbare.

Imaginea proprie si automotivarea

  • Dezvoltarea unui simt de autoevaluare si increderea in abilitatile de a face fata cererilor.
  • Motivarea prin factori interni precum nevoia de realizare si nevoia de dezvoltare personala.

Abilitati sociale

  • Ascultare activa
  • Intrare in raport cu ceea ce simt ceilalti
  • Prevenirea unei influente negative a factorilor emotionali asupra capacitatii de ascultare
  • Asertivitate
  • Gestionarea conflictelor

2. DEZVOLTAREA STIMEI DE SINE

Modul in care fiecare se percepe depinde de gradul de autostima (autoapreciere, autorespect, autoacceptare) pe care il are. Astfel, daca ne acceptam pe noi insine, daca ne apreciem pentru ceea ce facem bine – aceasta contribuie la autorespectul si increderea in sine – daca acceptam ca avem si slabiciuni fara sa ne criticam in permanenta pentru ele – aceasta constituie baza tolerantei fata de sine si, implicit, fata de altii – putem trai confortabil din punct de vedere emotional. Trebuie inteles ca este bine sa existe mereu un echilibru intre autoapreciere si autocritica, nici una din cele doua extreme nefiind eficienta.

3. MANAGEMENTUL STRESULUI

Stresul este ceea ce simte o persoana care este coplesita de faptul ca nu poate gasi solutii si alternative pentru rezolvarea tuturor problemelor sau situatiilor de viata. Cand cineva este stresat, corpul sau ofera aceleasi raspunsuri ca si cand s-ar afla in pericol. Sunt eliberati hormoni care accelereaza bataile inimii, respiratia devine mai rapida si nivelul de energie creste. In urma acestor modificari, organismul este pregatit fie sa fuga sau sa lupte cu ceea ce il ameninta, situatie numita si raspuns la lupta sau de zbor (renuntare). Uneori stresul este normal si chiar util. Stresul poate fi de ajutor in cazul in care o persoana are nevoie de un impuls sa munceasca din greu si sa reactioneze rapid. De exemplu, o poate ajuta sa castige o cursa sau sa termine o sarcina importanta, la timp. Managementul stresului este abilitatea fiecăruia dintre noi de a face faţă presiunilor de zi cu zi.

4. MANAGEMENTUL TIMPULUI

Managementul timpului vizeaza un set de principii, practici si sisteme utilizate pentru a realiza in mod eficient un anumit task. Principala cauza a esecului in indeplinirea acestuia este lipsa unei autodiscipline riguroase, iar aceasta se traduce prin lipsa performantei la locul de munca. Insa, abilitatile de management al timpului pot fi invatate, iar autodisciplina poate fi impusa. Printr-un efort directionat catre achizitionarea acestor abilitati, elevii si studentii pot deveni persoane eficiente si productive, fapt care le va permite sa performeze pe toate planurile.

5. SETAREA DE OBIECTIVE

Pentru un time management eficient, stabilirea obiectivelor este foarte importanta, deoarece ajuta la directionarea efortulului, intr-un mod constructiv, catre realizarea performanta a task-urilor. Acestea ofera un control sporit asupra activitatilor si a timpului investit in acestea, oferind posibilitatea de a evalua progresul in functie de fiecare activitate in parte.
Insa, stabilirea obiectivelor presupune si un plan pe termen lung. Trebuie stabilite care sunt prioritatile tale in plan profesional, scopul si in cat timp. Motivatia este, de asemenea, foarte importanta.

6. PRESENTATION SKILLS

7. COMUNICARE EFICIENTĂ

CERCETARE

Orice idee de proiect porneste de la o ipoteza. Pentru a dobandi mai multe informatii cu privire la respectiva ipoteza, sau pentru a testa ideea in randul oamenilor din comunitate, este nevoie de un studiu sau o cercetare asupra problematicii.

In cadrul Asociatiei Sigma Development, oferim servicii de cercetare si consultanta pe domenii ce tin de psihologie sau ce sunt conexe acesteia.
Pana in prezent, un astfel de studiu a fost finalizat in cadrul proiectului Tineri fara Etichete, pentru prezentarea impactului si a schimbarilor care s-au petrecut in tinerii beneficiari in urma participarii la activitati. Un al doilea studiu cu privire la caracteristicile somerilor este in curs de desfasurare, urmand ca acesta sa fie finalizat in primele 6 luni ale anului 2016.
Pe langa acestea, membrii asociatiei au desfasurat cercetari individuale, rezultatele constituind un plus de informatie in comunitate.

Servicii oferite:

  • consilierea in activitati de cercetare
  • desfasurarea de studii si lucrari de cercetare
  • realizarea de sondaje de opinie

GRUPURI DE SUPORT

Beneficiile obținute prin participarea la un grup de suport/sprijin:

  • facilitează întâlnirile cu alte persoane aflate în situații similare;
  • stimulează socializarea și stabilirea de contacte sociale;
  • facilitează întâlniri cu specialiști din diverse domenii;
  • susține și ajută la creșterea încrederii în sine și a imaginii personale prin organizarea unor activități speciale;
  • este o sursă importantă de informare în legătură cu tema pentru care a fost format grupul;
  • oferă un spațiu confortabil în care participanții își pot exprima deschis trăirile, pot petrece timp de calitate;
  • este un context bun de învățare și dezvoltare a unor abilități personale.

Confidențialitatea și respectul pentru fiecare participant sunt conditiile care sunt respectate in cadrul grupurilor de suport din cadrul Asociatiei Sigma Development Center.

CENTRU DE INFORMARE, CONSILIERE, MEDIERE SI CERCETARE PE PIATA MUNCII

Centrul de informare, consiliere, mediere si cercetare este creat si functioneaza pentru a raspunde nevoilor existente pe piata muncii din judetul Constanta, cu scopul de a oferi consiliere si indrumare in cariera, precum si furnizarea de servicii de orientare si plasare pe locurile de munca vacante din intreprinderi sau pe locurile de munca nou create.

Informarea si consilierea profesionala, ca masura activa pe piata muncii, este alcatuita din doua tipuri importante de servicii:

Informarea profesionala:

  • furnizarea de informatii privind evolutia pietei muncii, standarde ocupationale, cerintele locurilor de munca vacante.

Consilierea profesionala:

Activitatea de consiliere privind cariera se bazeaza pe oferirea unui pachet de servicii persoanelor consiliate, care consta in:

  • stabilirea, impreuna cu persoanele consiliate, a pasilor ce trebuie parcursi pentru a deveni o persoana ocupata (folosind testele profesionale specializate se stabileste profilul psihologic, se determina interesele profesionale, sunt identificate punctele tari ca elemente de baza in stabilirea traseului profesional);
  • intocmirea bilantului profesional al persoanei consiliate;
  • intocmirea planului individual de actiune pe baza rezultatelor discutiilor individuale si a testarilor efectuate;
  • organizarea de aplicatii practice pentru insusirea tehnicilor de cautare a unui loc de munca: intocmirea unui CV, a scrisorii de intentie, de multumire, prezentarea la interviu.

Medierea muncii

Serviciile de mediere oferite de Asociatia Sigma constau in:

  • informatii privind locurile de munca vacante si conditiile de ocupare a acestora prin: publicarea, afisarea, organizarea de burse ale locurilor de munca;
  • medierea electronica avand ca scop punerea automata in corespondenta a cererilor si ofertelor de locuri de munca prin intermediul tehnicii de calcul;
  • preselectia candidatilor corespunzator cerintelor locurilor de munca oferite si in concordanta cu pregatirea, aptitudinile, experienta si interesele acestora.

 

Modificari si setari importante online

In Uniunea Europeana s-a modificat legea privind datele personale ale utilizatorilor online si dorim sa va informam. Va rog sa le vedeti dureaza doar cateva minute. Te rog acceseaza aceste informatii pentru a putea folosi in continuare site-ul nostru.

Aflati:

Cum ne asiguram ca sunt protejate datele tale.

Cum utilizeaza site-ul nostru datele dumneavoastra personale.

Noile modificari la: Termeni si conditii, Politica de confidentialitate si Politica de cookie-uri.